Cennik fulfillment — Ile kosztuje fulfillment?

Uruchomienie własnego sklepu internetowego nie jest dziś niczym trudnym. Niemal każdy może zdecydować się na otwarcie takiej działalności. Wejście na rynek e-commerce nie wymaga bowiem ani dużych nakładów finansowych, ani specjalistycznych umiejętności. Wyzwaniem okazuje się dopiero skalowanie sprzedaży i rozwijanie marki. Sprzedawcy, którzy przestają nadążać za bieżącą obsługą zamówień, coraz częściej decydują się więc na outsourcing usług logistycznych. Przyjmują one na przykład postać fulfillmentu. W naszym artykule postaramy się wyjaśnić, z jakimi kosztami wiąże się takie rozwiązanie!

Czym jest fulfillment? – Na czym polega ta usługa?

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie o ceny za fulfillment, należy najpierw dobrze zrozumieć, na czym polega ta usługa magazynowa. Jest to mianowicie nowoczesny model, w którym właściciel sklepu internetowego przekazuje zadania logistyczne firmie zewnętrznej. Wyspecjalizowany operator przejmuje między innymi obowiązek:

  • odbierania towarów od dostawców,
  • kontrolowania ilości i jakości produktów,
  • magazynowania asortymentu,
  • kompletowania i pakowania zamówień,
  • nadawania i dostarczania przesyłek,
  • obsługi zwrotu towarów i rozpatrywania reklamacji.

Warto zauważyć, że firma logistyczna może świadczyć znacznie bardziej kompleksowe usługi, w skład których wchodzi na przykład wsparcie księgowe, informatyczne czy marketingowe. Wybierając partnera do współpracy, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na to, czy jego oferta jest odpowiednio dostosowana do specyfiki Twojego biznesu. Mowa choćby o zapewnieniu właściwych warunków składowania towarów czy możliwości personalizowania paczek (np. poprzez dodawanie do nich materiałów reklamowych).

Logistyka e-commerce — Z jakimi kosztami logistycznymi wiąże się prowadzenie sklepu internetowego?

Zapoznając się tylko ze stawkami operatorów logistycznych, nie dowiesz się, czy fulfillment dla e-commerce stanowi dla Ciebie opłacalne rozwiązanie. W tym celu musisz jeszcze przeanalizować koszty związane z prowadzeniem magazynu na własną rękę, składające się na współczynnik TCO (Total Cost of Ownership). Uwzględnij przy tym następujące czynniki:

  • Najem lub zakup i utrzymanie powierzchni magazynowej — w tym przypadku ceny zależą najczęściej od wielkości, lokalizacji i standardu budynku.
  • Wyposażenie magazynu — koszty zakupu lub amortyzacji regałów, wózków czy stanowisk komputerowych.
  • Media i inne opłaty związane z magazynem — na ich wysokość wpływa przede wszystkim specyfika asortymentu i warunki, w jakich musi on być przechowywany (np. temperatura w pomieszczeniach itp.).
  • Systemy informatyczne w magazynie — sprawnie funkcjonujący magazyn wymaga zazwyczaj zakupu lub subskrypcji systemów WMS (Warehouse Management System), CRM (Customer Relationship Management) i ERP (Enterprise Resource Planning).
  • Monitoring i ochrona magazynu.
  • Opakowania, wypełniacze i taśmy wykorzystywane przy wysyłce towarów.
  • Dostawa — jej koszty zależą od warunków wynegocjowanych z kurierami.
  • Utrzymanie pracowników — przy obsłudze 300 — 400 zamówień miesięcznie konieczne staje się zatrudnienie pracownika do pomocy. Koszty osobowe obejmą wówczas nie tylko pensję brutto, ale także składki ubezpieczeniowe, szkolenia, dostęp do narzędzi, odzież roboczą czy sprzęt.

Wysokość powyższych kosztów zależy oczywiście od skali działalności i specyfiki asortymentu. Bez wątpienia wzrastają one jednak wraz z rozwojem biznesu. W celu ich optymalizacji sprzedawcy sięgają więc po takie rozwiązania jak fulfilment, umożliwiający dalszą ekspansję marki przy jednoczesnej redukcji wydatków.

Ile kosztuje fulfillment? – Jakie czynniki kształtują cenniki fulfillmentu?

Podobnie jak nie da się jednoznacznie określić kosztów prowadzenia własnego magazynu e-commerce, nie sposób wycenić outsourcingu logistyki. Każdy przypadek okaże się bowiem zupełnie inny. Warto w tym miejscu posłużyć się przykładem internetowej sprzedaży produktów spożywczych, których warunki przechowywania będą znacząco różniły się choćby od magazynowania odzieży. Pod uwagę należy wziąć również skalę działalności oraz rodzaj wykorzystywanych zasobów. Im więcej zamówień realizujesz w miesiącu, tym wyższe mogą okazać się dla Ciebie koszty fulfillmentu.

Warto jednak pamiętać o różnego rodzaju progach rabatowych, których niejednokrotnie udzielają centra logistyczne. Osiągając określony poziom obrotów w miesiącu, możesz uzyskać dostęp do specjalnych cenników, przeznaczonych dla klientów przynoszących operatorowi największe zyski. Jak więc widzisz, ostateczna cena fulfillmentu będzie zależała zarówno od charakteru Twojej działalności, jak i od oferty wybranej przez Ciebie firmy zewnętrznej.

Teraz! Przyśpiesz z nami swój biznes!

W jaki sposób ustalana jest cena za usługę fulfillmentu?

Szukając dobrego operatora logistycznego dla swojego sklepu internetowego, prawdopodobnie nie znajdziesz w sieci szczegółowych cenników fulfillmentu. Wszystko dlatego, że stawki są zazwyczaj uzależnione od indywidualnych potrzeb klientów. Aby uzyskać wycenę usługi, musisz więc skontaktować się z wybraną firmą i opisać swoją sytuację biznesową. Wśród kluczowych informacji na pewno znajdą się:

  • liczba zamówień realizowanych w miesiącu,
  • szacowane zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową,
  • warunki magazynowania towarów (np. temperatura, wymiary, sposób składowania),
  • dodatkowe usługi (np. personalizacja paczek).

Na podstawie takich danych centrum logistyczne wybierze odpowiednie dla Ciebie zasoby i określi prognozowane koszty fulfillmentu. Wycena będzie więc miała charakter indywidualnej oferty. Pozwoli Ci to łatwo ocenić opłacalność tego rozwiązania na tle dotychczasowych wydatków.

W jakim modelu rozliczany jest fulfillment dla e-commerce?

Fulfillment umożliwia optymalizację budżetu sklepu internetowego przede wszystkim dzięki zamianie kosztów stałych na koszty zmienne. Zamiast każdego miesiąca opłacać między innymi najem magazynu i pensje pracowników, uzależniasz swoje wydatki od obrotu. W taki właśnie sposób działa model P4P (pay for performance).

W efekcie ponosisz jedynie koszty zajmowanej przestrzeni magazynowej, realizowanych operacji i wykorzystywanych zasobów. Nie narażasz się na zbędne wydatki związane z utrzymywaniem własnej infrastruktury. Ma to szczególne znaczenie w branżach, które cechują się wyraźną sezonowością sprzedaży. Różnice w przychodach i rotacja pracowników negatywnie odbijałyby się zarówno na elastyczności Twojego sklepu, jak i na jego wizerunku. Dzięki fulfillmentowi nie musisz się o to w ogóle martwić.

Fulfillment dla e-commerce — Kiedy taki model logistyczny jest opłacalny?

Mimo wszystkich zalet fulfillmentu nie można stwierdzić, aby było to rozwiązanie korzystne dla każdej firmy e-commerce. Z pewnością nie powinni się na nie decydować ani sprzedawcy dopiero wchodzący na rynek, ani sklepy działające na dużą skalę. W obu przypadkach bardziej wskazane okaże się raczej prowadzenie własnego magazynu. Początkujący przedsiębiorcy z łatwością poradzą sobie bowiem z samodzielną obsługą zamówień, a markom generującym największe obroty bardziej opłacą się inwestycje we własną infrastrukturę.

Pomiędzy jedną a drugą kategorią mieści się jednak całe mnóstwo firm e-commerce, które już nie nadążają z samodzielnym realizowaniem zamówień, a jeszcze nie są gotowe na duże inwestycje. Eksperci wskazują na granicę 1000 transakcji w miesiącu, przy czym warto zauważyć, że już jedna trzecia tej wartości zmusza przedsiębiorcę do zatrudnienia dodatkowego pracownika. Jeśli zaczynasz zauważać problemy w obrębie logistyki sklepu internetowego i brakuje Ci czasu na zajmowanie się ważniejszymi kwestiami biznesowymi, jest to znak, że warto zastanowić się nad skorzystaniem z fulfillmentu.

Fulfillment — cennik M.B.B. Logistics

Poszukując operatora 3PL dla swojego sklepu internetowego, warto zainteresować się ofertą M.B.B. Logistics. W tym celu wypełnij formularz kontaktowy lub skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo, podając kluczowe informacje temat charakteru swojej działalności, rodzaju oferowanych towarów i liczby realizowanych zamówień. Na tej podstawie przygotowana zostanie dla Ciebie indywidualna wycena.

Współpracę z nami możesz zacząć na dowolnym etapie rozwoju biznesu, ponieważ nie narzucamy żadnego minimum logistycznego. Co więcej, pierwsze 30 dni magazynowania dla każdej dostawy jest zupełnie darmowe. Wszystkie te zalety w połączeniu z kompleksowym charakterem naszej oferty z pewnością pozwolą Ci zoptymalizować koszty magazynowania i obsługi zamówień w Twoim sklepie internetowym!

Formularz kontaktowy






    Co nas wyróżnia?

    Główny magazyn położony jest w Słubicach (5 km od granicy polsko-niemieckiej), zapewniając obsługę przez przewoźników z Polski i Niemiec jako lokalnych klientów. Oznacza to dostawę na terenie tych krajów w średnim czasie do 24h od przekazania paczki do przewoźnika oraz atrakcyjne ceny dla naszych klientów.

    Integracja naszego systemu OMS z przewoźnikami oraz systemem do zarządzania gospodarką magazynową pozwala na uzyskanie: statusu realizacji zamówienia, numeru śledzenia czy towarów znajdujących się w zamówieniu. W przypadku sprzedaży na platformach terminowe przekazanie numeru śledzenia przesyłki czy statusu realizacji jest głównym wyznacznikiem Twojego statusu jako sprzedawcy oraz zadowolenia klienta.

     

    Dzięki wieloletniej współpracy z przewoźnikami oraz naszemu położeniu oferujemy jedne z najkorzystniejszych stawek za wysyłkę na terenie Polski, Niemiec oraz Europy. Realizujemy również wysyłkę na terenie całego świata, również w przypadku rzadko obieranych przez sprzedawców kierunków. Biznesy korzystające z naszych usług mogą przyciągnąć klienta nie tylko szybkim czasem realizacji, ale również kosztem wysyłki – co jest obecnie stawiane na równi z czasem dostawy do odbiorcy końcowego.

     

    99,996% bezbłędnie zrealizowanych zamówień – taki wynik określa naszą jakość oraz Twoje bezpieczeństwo.

    Nasz system pozwala na realizowanie zamówień za pomocą bezpiecznej integracji, zapewnia stały dostęp do stanów magazynowych, kontrolę każdego etapu realizacji zamówienia czy przyjęcia towaru.

    Magazyny posiadają zabezpieczenia zapobiegające przed kradzieżą oraz systemy bezpieczeństwa zabezpieczające przechowywane w nim towary (np. system gaśniczy).

    Pierwsze 30 dni magazynowania dla każdej z dostaw jest darmowe.

    Co to oznacza?

    Wysyłasz do nas 100 sztuk towaru i w przeciągu 30 dni wysyłasz 100 sztuk do swoich klientów nie płacąc nic za magazyn. Proste i korzystne, prawda?

    2 Comments

    Comments are closed.

    The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.

    69-100 Słubice
    (Poniedziałek - Piątek)
    06:00 - 15:00