Fulfillment dla e-commerce – jak działa, jakie daje korzyści?

Fulfillment (ang. spełnienie, realizacja) w ujęciu logistycznym to proces realizacji zamówień przez zewnętrznego operatora logistycznego.

Taka usługa obejmuje przechowywanie, pakowanie zamówień, wysyłkę przesyłki do odbiorcy oraz obsługę zwrotów.

W przypadku M.B.B. Logistics, fulfillment nie ogranicza się jedynie do wymienionych wcześniej procesów, ale oferuje również więcej rozwiązań logistycznych.

Czym jest fulfillment dla e-commerce i dla kogo przeznaczona jest ta usługa?

W dużym uproszczeniu jest to usługa logistyczna, która pozwala sprzedawcom internetowym na kompleksową realizację zamówień jakie wpływają do jego sklepu. Z takiej usługi możesz skorzystać sprzedając we własnym sklepie internetowym lub na platformach sprzedażowych czy marketplace’ach.

Zewnętrzny magazyn w tym przypadku odpowiada za przyjęcie zamówienia, spakowanie oraz wysyłkę – dzięki integracji systemu OMS ze sklepem, posiadasz również możliwość śledzenia postępów każdego z etapów realizacji.

Jak wygląda usługa fulfillmentu dla e-commerce?

  1. Dostawa do M.B.B.
    Przygotuj swoje towary, ustal termin i dostarcz do nas.
  2. Przyjęcie towaru
    W uzgodnionym terminie produkty są, sprawdzane pod kątem jakości, wymiarów oraz czy opakowanie zewnętrzne nie zostało uszkodzone w transporcie.
  3. Przechowywanie
    Najwyższej jakości magazyny zapewniają bezpieczeństwo i pewność odpowiedniego składowania produktów.
  4. Wysyłka
    Nasz system do zarządzania zamówieniami przyjmuję zlecenie z Twojego sklepu, a magazyn przystępuje do realizacji w trakcie której: sprawdza, pakuje towar i przekazuje paczkę do przewoźnika.
  5. Zwrot
    Odmowa odbioru paczki lub zwrot od klienta jest zgłaszany do Ciebie – podejmujesz decyzje co mamy zrobić z Twoim towarem oraz możesz szybko odpowiedzieć kupującemu w sprawie zwortu.

Dlaczego fulfillment to idealne rozwiązanie dla e-commerce?

1. Ograniczasz koszty

Przekazując towar oraz operacje magazynowe w ręce centrum logistycznego nie musisz:

  • utrzymywać własnego magazynu (budowa/wynajem, opłaty, serwis, koszty utrzymania, ubezpieczenie)
  • zatrudniać pracowników (badania, uprawnienia, wynagrodzenie, szkolenia)
  • posiadać wyposażenia magazynu (zakup, serwis, konserwacja, przeglądy, naprawa)
  • zakupić materiałów do pakowania (palety, kartony, wypełniacze, taśmy klejące, koperty)

2. Spełniasz restrykcyjne wymagania marketplace'ów

Coraz większa konkurencja na platformach sprzedażowych zmierzająca w kierunku zadowolenia klienta sprawia, iż należy spełniać wiele norm dotyczących komunikacji z klientem, czasu wysyłki czy jakości opakowania.

W przypadku realizacji zamówień u operatora logistycznego otrzymujesz:

  • integrację z portalami sprzedażowymi
  • dostęp do aktualnych stanów magazynowych 24/7
  • status realizacji zamówień
  • numer śledzenia przesyłki
  • dostęp do opakowań spełniających wymogi przewoźników oraz platform handlowych
  • realizację zamówień uwzględniającą cut-off
  • bezbłędną realizację (ilość i rodzaj towaru zgodne ze zleceniem)
  • oznaczenie towaru w wymagany przez marketplace’y sposób
  • sprawdzone metody wysyłki

3. Bezpieczeństwo oraz tanie przechowywanie

Przekazując magazynowanie w ręce operatora logistycznego korzystasz z jego infrastruktury oraz zaawansowanych technologii jakimi dysponuję.

W ramach opłat za przechowywanie otrzymujesz:

  • dostęp do stanów magazynowych w czasie rzeczywistym
  • ubezpieczenie towarów znajdujących się w magazynach
  • możliwość korzystania ze zautomatyzowanej obsługi
  • minimalne ryzyko błędu przy przyjęciu towaru czy realizacji zamówień (w M.B.B. Logistics bezbłędnie realizujemy 99,996% zamówień)
  • 30 dni przechowywania za darmo!
  • możliwość najszybszych dostaw do magazynu oraz odbiorców końcowych – dzięki strategicznemu położeniu
  • systemy zapobiegające kradzieżom, możliwość inwentaryzacji oraz zgłaszanie ewentualnych różnic w ilościach

4. Duży wybór kurierów oraz atrakcyjne ceny

Lokalizacja blisko granicy polsko-niemieckiej, urzędu celnego oraz strategicznych tras – autostrady oraz Jedwabnego Szlaku Kolejowego to największe zalety położenia naszych magazynów.

Takie umiejscowienie zapewnia obsługę przez firmy kurierskie z Polski i Niemiec jako klienta lokalnego. Co to oznacza?

  1. Atrakcyjne cenowo stawki wysyłki na terenie PL, DE oraz krajów UE oraz dostawę do odbiorcy końcowego w przedziale czasowym 24-48h.
  2. Sprawdzoną listę przewoźników – gwarantująca Tobie i Twoim klientom bezpieczną i terminową dostawę.
  3. Szybszy transport w przypadku importu towarów.
  4. Stały kontakt naszego Customer Service z obsługiwanymi przewoźnikami – otrzymujesz informacje dotyczące opóźnień, reklamacji czy powodu zwrotu przesyłki.
  5.  Realizację wysyłki przez przewoźnika w wyznaczonym czasie – stałe odbiory.
  6. Integracje usług kurierskich z naszym systemem OMS.

5. Kompleksowa obsługa zwrotów.

Z roku na roku e-sprzedawcy odnotowują coraz więcej zwrotów, co wiąże się ze zmianą nawyków zakupowych u klientów – kupują kilka sztuk, aby wybrać najlepszy rozmiar czy fason.

Sprawna obsługa przesyłek powrotnych. przejrzysta polityka, rejestracja, rozpatrzenie zwrotów oraz zwrot środków do klienta – to coś co zachęci klienta nie tylko do częstszych zakupów ale, ale również do kupna większej ilości produktów – która finalnie może pozostać u klienta końcowego.

Korzystając z usługi fulfillmentu w M.B.B Logistics zyskujesz:

  • powiadomienie o rejestracji Twojego zwrotu,
  • odbiór zwrotu lub generowanie etykiety zwrotnej od Twojego klienta,
  • weryfikację towaru pod kątem jakości, uszkodzeń oraz śladów użytkowania, 
  • dokumentacje zdjęciową oraz opisową zwrotu,
  • dopasowaną indywidualnie do Ciebie procedurę zwrotów,
  • możliwość utylizacji,

6. Pozostałe zalety....

Prowadząc biznes e-commerce każdy z klientów posiada inne wymagania oraz oczekiwania dotyczące jego produktów, obsługi zamówień czy procedury zwrotów.

Dla jednego będzie to możliwość sprawdzania w czasie rzeczywistym stanów magazynowych czy zamówień, a dla drugiego odpowiednia komunikacja z platformami sprzedażowymi i czasowa realizacja zamówień.

Wzrost ilości zamówień czy towarów, nie jest dla nas przeszkodą – również w okresie “peak’ów” jesteśmy gotowi do obsługi zamówień i przyjęcia towarów. Bez względu czy taki okres dotyczy to tylko Twojej branży czy całego e-commerce np. “Black Friday”. 

Co najważniejsze nad wszystkimi procesami  realizowanymi w centrum logistycznym, czuwają specjaliści – ich pomoc jest wliczona w cenę korzystania z magazynu, a w przypadku wykonania dodatkowych/nadzwyczajnych operacji otrzymujesz wycenę zgodnie z przygotowaną dla Ciebie ofertą.

Fulfillment dla e-commerce - FAQ

Na czym polega fulfillment dla e-commerce? Kto może korzystać z fulfillmentu? Jakie procesy logistyczne przejmuje dostawca usług fulfillmentu? Jakie korzyści przynosi outsourcing logistyki w e-commerce?

Jest to przekazanie wszystkich procesów w ręce zewnętrznego operatora logistycznego. Dostawy towarów, pakowanie, wysyłka i zwroty - wszystko w jednym miejscu.

Wszystkie te procesy mają za zadanie zwiększyć zadowolenie Twojego klienta oraz spełnić wymagania marketplace'ów.

Każdy sprzedawca internetowy może skorzystać z tej usługi - niezależnie od tego gdzie sprzedajesz swój towar. 

  1. Przyjęcie dostawy towaru od producenta.
  2. Kontrola jakości
  3. Magazynowanie
  4. Pakowanie
  5. Wysyłka

Ograniczenie kosztów związanych z magazynowaniem, materiałami do pakowania, pracownikami czy wysyłką. 

NIE CZEKAJ!

Chciałbyś uzyskać ofertę?
Napisz do nas!


    The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.

    69-100 Słubice
    (Poniedziałek - Piątek)
    06:00 - 15:00