Co sprzedawać na Allegro? – Poradnik

Pytanie będące tytułem naszego poradnika nie jest zadawane tylko przez osoby chcące rozpocząć sprzedaż, ale również liderów sprzedaży na Allegro. W tym dylemacie nie tylko kryje się wyłuszczenie dokładnego produktu czy modelu – często będzie to również obrany kierunek sprzedaży: elektronika, odzież, produkty sezonowe… co wybrać? Jednoznacznej odpowiedzi może udzielić sobie tylko zainteresowana osoba, biorąc pod uwagę najważniejsze dla niej czynniki które będą dla niej wskaźnikiem sukcesu.

Co sprzedawać na Allegro? – Wskazówki

Asortyment jaki chcesz sprzedawać za pomocą Allegro powinien być dostosowany do preferencji użytkowników tego marketplace’u oraz panujących trendów.

Polacy jako główni odbiorcy tej platformy zakupowej posiadają stałe preferencje zakupowe i pomimo różnych zawirowań jak pandemia, kryzys gospodarczy oraz inflacja, w dalszym ciągu pozostają „stali w uczuciach” do zakupów w danych kategoriach. W czołówce plasuje się odzież, obuwie, biżuteria i dodatki. W tym punkcie nie będziemy jednak wyszczególniali kategorii, udzielimy Wam kilku wskazówek:

  1.  Atrakcyjna cena produktów.
  2. Szybka i tania wysyłka.
  3. Wiele form płatności i dostawy.
  4. Potwierdzona renoma – opinie, certyfikaty.
  5. Promocje lub okazje jako forma aktywacji klienta.

Pomiędzy poruszonymi punktami możemy postawić znak równości, bo to konsument decyduję co jest dla niego ważne i ważniejsze. Polacy to bardzo świadomi konsumenci, dlatego w trakcie wyszukiwania produktów nie tylko kierują się filtrowaniem po cenie towaru. Zwracaj uwagę na koszt końcowy z dostawą, zdjęcia, opis i ocenę kupującego. W przypadku złych doświadczeń, są skłonni zapłacić więcej za poczucie bezpieczeństwa.

Co się sprzedaje na Allegro? – Statystyki i narzędzia

Co roku wiele czasopism traktujących o e-commerce bada rynek i wyszczególnia zachowania zakupowe użytkowników, jak również dzieli je na poszczególne kanały zakupowe. Chcąc poszukać ogólnych wyników, wystarczy przejrzeć czasopisma lub magazyny. Poza suchymi danymi znajdziemy w nich również objaśnienia zachowań czy prognozy danej kategorii.

Kolejnymi „miejscami” do sprawdzenia rzeczywistych statystyk lub danych sprzedażowych będą narzędzia zintegrowane z Allegro i bazujące nie tylko na Twojej sprzedaży, ale również na transakcjach i trendach w kategoriach jakie używasz do wystawiania swoich produktów. Jednym z takich skanerów będzie rozwiązanie stworzone przez Allegro – Allegro Analytics, które jak większość wymaga opłaty abonamentu. Kolejne narzędzia tworzące statystyki najłatwiej będzie Wam znaleźć po wpisaniu hasła do wyszukiwarki – nie jest tajemnicą, że korzysta z nich większość sprzedawców.

Najlepiej sprzedające się produkty na Allegro

Badając zachowania kupujących przez ostatni rok oraz okres, zauważalna jest tendencja do stabilizacji pewnych kategorii zakupowych – wynika to z przyzwyczajenia, zwiększenia bezpieczeństwa oraz rosnącego zaufania do sprzedawców. Duża rozpiętość cen oraz artykułów pływa z pewnością na większą konkurencyjność wśród sprzedawców i możliwość uzyskania korzystniejszych cen dla klientów. Nasz ranking prezentuje 3 najpopularniejsze kategorie, których pozycja od kilku lat jest niezagrożona:

Odzież, akcesoria i dodatki (79%)

Jest to kategoria niezmiennie utrzymująca się na pierwszej pozycji od kilku lat, a największą grupą kupujących stanowią kobiety. Co ważne: wiek e-kupujących, miejsce zamieszkania czy sytuacja materialna nie zmienia ich nastawienia – ta kategoria to prawdziwy lider!

Chcąc prowadzić sprzedaż w tej kategorii pamiętaj, że towaru oraz sprzedawców jest bardzo dużo i nikt nie będzie chciał się dzielić z Tobą swoim kawałkiem ciasta. Twoje działania muszą być zdecydowane i nastawione na początku na wysokiej jakości konkurencję – cena, dostawa, obsługa, towar.

Obuwie (66%)

  1. Więcej niż połowa konsumentów w swoich transakcjach znajdzie obuwie i ponownie to kobiety zdecydowanie częściej je kupują. Najwięcej zainteresowanych osób znajdowało się w przedziale wiekowym od 25-50 lat oraz zamieszkiwało małe miasta (do 50 tys. mieszkańców).

    W przypadku prowadzenia tylko sklepu internetowego, musisz brać pod uwagę dość duży współczynnik zwrotów do zamówień – produkt w rzeczywistości może różnić się kolorem lub wyobrażeniem odbiorcy, co spowoduje zwrot towarów. Tutaj możesz wykorzystać programy dla sprzedawców w ramach których klienci mogą bezpłatnie zwracać towary.

Kosmetyki i perfumy (65%)

  1. To druga spośród najczęściej wybieranych kategorii zakupowych wśród kobiet, które jako konsumenci zdominowały 3 pierwsze kategorie zakupowe. Średnia wieku to najczęściej od 25 do 50 lat, a najmniej kupujących obecnie źle postrzega swoją sytuację materialną.

    Tutaj naszym głównym odbiorcą będą kobiety, one stanowią większość. Warto zastanowić się również nad wiekiem, może on stanowić stałą i pewną grupę zakupową.

    Dane: Raport e-commerce 2022; Gemius

Czy warto sprzedawać na Allegro?

Zdecydowanie tak! Zdecydowanie nie!

 Nie, to nie błąd. Na trafną odpowiedź będzie składało się wiele czynników oraz warunków na jakie trafi Twój biznes.

Z pewnością jest to dobry pomysł dla kogoś szukającego swojej drogi, sprawdzającego odbiór towarów czy poszerzającego grono odbiorców. Allegro samo w sobie stanowi pewnik dla kupujących – pod kątem bezpieczeństwa, jakości towaru, czasów dostawy, jak również programów chroniących konsumentów. To miejsce w którym jak galerii wystawiasz swój produkt, dajesz poznać siebie i swoją firmę. Dzięki tej platformie możesz również korzystać z wielu udogodnień jak metody płatności i dostaw.

Twoje wątpliwości może budzić wysokość prowizji czy inne opłaty, jednak to właśnie tutaj musisz zadecydować na ile jest to dla Ciebie opłacalne. Często warto również zaufać Allegro i operatorowi logistycznemu, zapewniając szybką realizację zamówienia i najniższe kwoty zakupu.

Decyzja należy do Ciebie, jednak pamiętaj że największy marketplace w Polsce to świetna okazja do wypromowania Twoich towarów – czasami kosztem mniejszego zysku!

Sprzedaż na Allegro a logistyka

Prowadząc swoją sprzedaż na Allegro masz możliwość wysyłki za pomocą własnych przewoźników lub tych z którymi współpracuje marketplace. To oznacza, że Allegro może odpowiadać nie tylko za sprzedaż, ale również za wysyłkę czy realizację całych zamówień. Tutaj obciążenie budżetu może być spore, jednak zaletą jest realizacja tych zadań po stronie marketplace’a.

W przypadku sprzedaży na Allegro i własnej wysyłce, korzystasz tutaj jedynie z możliwości wystawiania ofert. Realizacja zamówień, kontakt z przewoźnikiem – to pozostaje po Twojej stronie. Z pewnością posiadasz większą kontrolę oraz koszty pozostają niższe, jednak jesteś odpowiedzialny tutaj za każdy proces od punktu A do Z.

Rozwiązaniem które może odciążyć Twój budżet i być doskonałym kompromisem pomiędzy wygodą, a kosztami jest skorzystanie z fulfillmentu. W celu zapewniania odpowiedniej jakości i szybkości obsługi, warto skorzystać z firmy będącej partnerem Allegro (Service Provider Network). W przypadku obsługi zamówień, są one płynnie i szybko przekazywane do przewoźnika, a za wysyłkę rozliczasz się z Allegro (SMART!) zyskując odpowiednie ceny i możliwość zwrotu przez Twojego klienta – to wygoda nie tylko dla Ciebie, ale również dla odbiorcy.

WIĘCEJ ZAMÓWIEŃ?

Zainteresowany? Przyśpieszymy Twoją sprzedaż na Allegro!

1 Comment

Comments are closed.

The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.

69-100 Słubice
(Poniedziałek - Piątek)
06:00 - 15:00