fulfillment dla e-commerce

Fulfillment dla e-commerce - jak działa, jakie daje korzyści i dlaczego warto zastosować takie rozwiązanie?

Fulfillment (ang. spełnienie, realizacja) to w e-commerce proces realizacji zamówień przez zewnętrznego operatora logistycznego. Taka usługa obejmuje magazynowanie towarów, pakowanie zamówień, wysyłkę produktów do klientów końcowych oraz obsługę zwrotów.

W przypadku firmy M.B.B. Logistics model ten nie ogranicza się jedynie do wymienionych procesów, ale oferuje znacznie więcej udogodnień. Dowiedz się więcej o fulfillmencie dla e-commerce!

Sprawdzone usługi logistyczne dla e-commerce! Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie ofertę:

Czym jest fulfillment dla e-commerce i dla kogo przeznaczona jest ta usługa?

Fulfillment to w dużym uproszczeniu usługa logistyczna, która pozwala właścicielom sklepów internetowych na kompleksową obsługę zamówień. Kluczowe procesy zostają bowiem powierzone doświadczonej firmie zewnętrznej. Z takiego rozwiązania możesz skorzystać, prowadząc sprzedaż nie tylko we własnej witrynie, ale także w różnego rodzaju marketplace’ach.

Firma logistyczna świadcząca usługę fulfillmentu dla e-commerce jest w tym przypadku odpowiedzialna między innymi za przyjmowanie zamówień, pakowanie towarów oraz ich wysyłkę. Dzięki integracji systemu OMS z e-sklepem zyskujesz również możliwość śledzenia postępów każdego z etapów realizacji.

Jak wygląda usługa fulfillmentu dla e-commerce?

E-commerce fulfillment sprowadza cały proces obsługi zamówień w sklepie online do kilku prostych kroków:

  1. Dostawa towaru do operatora logistycznego
    Musisz jedynie przygotować swoje towary, ustalić termin dostawy i zamówić transport produktów do wybranej firmy logistycznej, np. M.B.B. Logistics.
  2. Przyjęcie towarów przez operatora
    W uzgodnionym terminie produkty są odbierane, sprawdzane pod kątem jakości, wymiarów i ewentualnych szkód wynikających z transportu.
  3. Składowanie produktów
    Operatorzy logistyczni zapewniają bezpieczeństwo i odpowiednie składowanie produktów w swoich magazynach. Przestrzeń magazynowa M.B.B. Logistics dostosowana jest do specyfiki towarów każdego klienta. Dzięki temu produkty przechowywane są w najlepszych możliwych warunkach.
  4. Wysyłka towarów
    System magazynowy operatora odbiera zamówienia z Twojego sklepu internetowego, a personel przystępuje do ich realizacji. Na tym etapie towar jest sprawdzany, pakowany i przekazywany firmie kurierskiej.
  5. Obsługa zwrotów
    Otrzymujesz powiadomienia o ewentualnej odmowie odbioru paczki lub jej odesłaniu przez klienta. Na tej podstawie decydujesz, co Twój operator ma zrobić z zamówieniem.

Dlaczego fulfillment to idealne rozwiązanie dla e-commerce?

Fulfillment dla e-commerce to nowoczesny model logistyczny, dzięki któremu właściciel sklepu internetowego nie musi prowadzić własnego magazynu. Jest to zatem dla niego znaczna oszczędność czasu i pieniędzy. Warto jednak zauważyć, że nie każdy sprzedawca zyska na takim rozwiązaniu. Wszystko zależy bowiem od skali działalności i dotychczasowych wydatków firmy. Jeśli zdecydujesz się na fulfilment dla e-commerce, możesz liczyć na następujące korzyści:

1. Ograniczasz koszty

Przekazując towar oraz operacje magazynowe w ręce centrum logistycznego, nie musisz:

  • utrzymywać własnego magazynu e-commerce (budowa/najem, opłaty, serwis, utrzymanie, ubezpieczenie),
  • zatrudniać pracowników (badania, uprawnienia, wynagrodzenie, szkolenia),
  • posiadać wyposażenia magazynu (zakup, serwis, konserwacja, przeglądy, naprawa),
  • nabywać materiałów do pakowania (palety, kartony, wypełniacze, taśmy klejące, koperty).

2. Spełniasz restrykcyjne wymagania marketplace'ów

Coraz większa konkurencja na platformach sprzedażowych mająca na celu satysfakcję klienta sprawia, że wymagania w zakresie komunikacji z klientem, czasu wysyłki czy jakości opakowania cały czas rosną.

Powierzając logistykę sklepu internetowego zewnętrznej firmie, zyskujesz:

  • integrację z portalami sprzedażowymi,
  • dostęp do aktualnych stanów magazynowych 24/7,
  • powiadomienia o statusie realizacji zamówień,
  • możliwość śledzenia przesyłek,
  • dostęp do opakowań spełniających wymogi przewoźników oraz platform handlowych,
  • możliwość realizacji zamówień uwzględniającą cut-off,
  • bezbłędną obsługę logistyczną (za którą stoi doświadczenie operatora),
  • usługę oznaczania towaru w wymagany przez marketplace’y sposób,
  • sprawdzone i bezpieczne metody wysyłki.

3. Zyskujesz bezpieczeństwo oraz tanie przechowywanie

Decydując się na outsourcing logistyki, korzystasz z infrastruktury operatora oraz zaawansowanych technologii, którymi dysponuje. W ramach usługi fulfillmentu dla e-commerce otrzymujesz dostęp do:

  • stanów magazynowych w czasie rzeczywistym,
  • ubezpieczenia towarów znajdujących się w magazynach,
  • możliwości korzystania ze zautomatyzowanej obsługi,
  • doświadczenia i know-how operatora (w M.B.B. Logistics bezbłędnie realizujemy 99,996% zamówień),
  • atrakcyjnych cenników fulfilmentu (w M.B.B. Logistics możesz liczyć na 30 dni bezpłatnego przechowywania towarów dla każdej z dostaw),
  • najszybszych dostaw (dzięki strategicznemu położeniu centrów logistycznych transport towarów do magazynu i do klientów końcowych przebiega wyjątkowo sprawnie),
  • systemów zapobiegających kradzieżom,
  • możliwości inwentaryzacji oraz zgłaszania ewentualnych różnic w ilościach towaru.

4. Masz dostęp do dużego wyboru firm kurierskich i atrakcyjnych cen

Lokalizacja blisko granicy polsko-niemieckiej, urzędu celnego oraz strategicznych tras (autostrady oraz Jedwabnego Szlaku Kolejowego) to największe zalety położenia magazynów M.B.B. Logistics. Dzięki takiemu umiejscowieniu jesteśmy klientem lokalnym zarówno dla kurierów z Polski, jak i z Niemiec. Co to oznacza?

  • Atrakcyjne ceny dostaw na terenie Polski, Niemiec i innych krajów UE oraz realizację przesyłek w przedziale czasowym 24 — 48h.
  • Sprawdzoną listę przewoźników — która gwarantuje Tobie i Twoim klientom bezpieczną i terminową dostawę.
  • Szybszy transport w przypadku importu towarów.
  • Stały kontakt naszego Customer Service z przewoźnikami — otrzymujesz informacje dotyczące opóźnień, reklamacji czy powodów zwrotów przesyłek.
  • Integracje usług kurierskich z naszym systemem OMS.

5. Kompleksowo obsługujesz zwroty

Z roku na roku e-sprzedawcy odnotowują coraz więcej zwrotów, co wiąże się ze zmianą nawyków zakupowych u klientów. Kupują oni na przykład kilka sztuk produktu, aby wybrać najlepszy rozmiar czy fason.

Sprawna obsługa przesyłek zwrotnych — przejrzysta polityka, rejestracja, rozpatrywanie oraz zwrot środków na rzecz klienta — to coś, co zachęci konsumentów nie tylko do częstszych zakupów, ale również do kupna większej liczby produktów w ramach jednej transakcji.

Korzystając z outsourcingu logistyki w M.B.B Logistics, możesz liczyć na:

  • powiadomienia o rejestracji Twojego zwrotu,
  • odbiór zwrotu lub wygenerowanie etykiety zwrotnej od Twojego klienta,
  • weryfikację towaru pod kątem jakości, uszkodzeń oraz śladów użytkowania,
  • dokumentację zdjęciową oraz opisową zwrotu,
  • dopasowaną indywidualnie do Ciebie procedurę zwrotów,
  • możliwość utylizacji zwróconych produktów.

6. Korzystasz z pozostałych zalet....

Prowadząc biznes w branży e-commerce, każdy sprzedawca posiada nieco inne wymagania oraz oczekiwania dotyczące jego produktów, realizacji zamówień czy procedury zwrotów. Dla jednego będzie to możliwość weryfikacji stanów magazynowych czy statusu zleceń w czasie rzeczywistym, a dla drugiego odpowiednia komunikacja z platformami sprzedażowymi i terminowe dostawy.

Wzrost liczby zamówień czy magazynowanych produktów nie jest dla nas przeszkodą — również w okresie sprzedażowych szczytów jesteśmy gotowi do przyjmowania zleceń i realizacji zadań logistycznych. Bez względu na to, czy taki okres dotyczy tylko Twojej branży, czy całego rynku e-commerce (np. Black Friday), współpraca z doświadczonym operatorem pozwoli Ci skutecznie zoptymalizować budżet sklepu internetowego.

Co zaś najważniejsze, nad wszystkimi procesami realizowanymi w centrum logistycznym czuwają kompetentni eksperci. Ich pomoc jest wliczona w cenę korzystania z usługi fulfillmentu, a w przypadku konieczności wykonania przez nich dodatkowych/nadzwyczajnych operacji otrzymujesz specjalną wycenę zgodnie z przygotowaną dla Ciebie ofertą.

Fulfillment dla e-commerce — FAQ

Fulfillment dla e-commerce to rodzaj outsourcingu usług logistycznych. Polega na przekazaniu wszystkich procesów związanych z realizacją zamówień w ręce zewnętrznego operatora. Dostawy towarów, pakowanie, wysyłka i zwroty — wszystko to odbywa się w jednym miejscu. Właściciel sklepu internetowego nie musi więc prowadzić magazynu na własną rękę, co pozwala mu wygodnie optymalizować koszty działalności.

Każdy sprzedawca w branży e-commerce może skorzystać z obsługi logistycznej sklepu internetowego w postaci fulfillmentu. Rozwiązanie to będzie jednak najbardziej opłacalne dla średnich firm. Małe mogą bowiem samodzielnie realizować zamówienia, a dużym szybko zwróci się inwestycja we własne zaplecze magazynowe.

Logistyka magazynowa w postaci fulfillmentu obejmuje następujące procesy:

  1. Przyjmowanie dostaw od producentów lub hurtowni.
  2. Kontrola jakości.
  3. Magazynowanie towarów.
  4. Pakowanie zamówień.
  5. Wysyłka i dostawa.

E-commerce fulfilment to rodzaj logistyki kontraktowej, który pozwala przede wszystkim na ograniczenie kosztów związanych z:

  • magazynowaniem,
  • zakupem materiałów do pakowania,
  • utrzymywaniem pracowników,
  • wysyłką zamówień.
NIE CZEKAJ!

Chciałbyś uzyskać ofertę?
Napisz do nas!






    5 Comments

    Comments are closed.

    The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.

    69-100 Słubice
    (Poniedziałek - Piątek)
    06:00 - 15:00