Opinie i doświadczenia - tego szukamy przed zakupem.
Dobrze poprowadzona kampania marketingowa potrafi zapaść w pamięć niejednego użytkownika internetu.
Jeszcze mocniej w naszej pamięci wryje się opinia lub komentarz znajomej osoby, a to najlepszy sposób na zwrócenie uwagi w gąszczu wielu ocen.
Porównanie
UGC
Tradycyjne treści reklamowe
tworzone przez użytkowników nieodpłatnie, bez wynagrodzenia za wykonaną pracę
motywacja uzyskiwana jest za pomocą konkursów, “rozdania” lub zachętą marek
pochodzą z dwóch źródeł: “top downs” (influencerzy, dziennikarze, blogerzy itd.) oraz “bottom ups” (znajomi, przyjaciele i osoby o podobnych zaiternesowaniach wśród użytkowników)
recenzje dodawane są na prywatnych profilach i z prywatnych kont użytkowników za pomocą zdjęć, komentarzy czy recenzji
są autentyczne, ponieważ tworzone przez użytkowników internetu
pozwalają ocenić produkt/usługę w życiu codziennym, bez aranżowanych scenek
doceniają lojalnych użytkowników
powstają w myśl zasady “od ludzi dla ludzi”
zwiększają zasięg postów dotyczących Twojej marki, dzięki użyciu popularnych hashtagów
nie wymagają wielkich nakładów finansowych
tworzone przez firmy lub agencje reklamowe
motywacją jest wynagrodzenie za wykonaną kampanię marketingową lub realizację celów
pochodzą od copywriterów, grafików komputerowych
recenzje dodawane są na firmowych stronach internetowych, w magazynach oraz za pomocą sponsorowanych arytkułów
tworzone przez agencję pod kątem konkretnego użytkownika lub grupy użytkowników
sztucznie tworzone, również w sposób który zwiększa budowanie zasięgu strony
ocena jest tworzona w aranżowanych scenach lub wydarzeniach
korzysta jedynie z hashtagów które mają docierać do wybranej grupy użytkowników
wymagają nakładów finansowych, jednak nie zawsze duża kwota przeznaczona na promocję jest adekwatna do wyników
czytając je masz wrażenie reklamy, nie szczerej wypowiedzi
User Generated Content to sposób na tworzenie unikalnych, wartościowych treści za pomocą niewielkiego nakładu finansowego np. poprzez zorganizowanie rozdania lub wysyłkę “gratisów”.
Treści tworzone przez użytkowników są autentyczne, zachęcają ludzi do opinii nie eksperta działającego na zlecenie firmy, ale zwykłej osoby która jest człowiekiem “takim samym jak my”
UGC pozwala też, na budowanie trwałych relacji z klientami ponieważ opinie bazują nie tylko na pozytywnych, ale również negatywnych odczuciach – a Twoja reakcja na ocenę może być najlepszą i najtańszą reklamą.