Opinie i doświadczenia - tego szukamy przed zakupem.

Dobrze poprowadzona kampania marketingowa potrafi zapaść w pamięć niejednego użytkownika internetu.

Jeszcze mocniej w naszej pamięci wryje się opinia lub komentarz znajomej osoby, a to najlepszy sposób na zwrócenie uwagi w gąszczu wielu ocen. 

 

Porównanie

UGC
Tradycyjne treści reklamowe
  • tworzone przez użytkowników nieodpłatnie, bez wynagrodzenia za wykonaną pracę
  • motywacja uzyskiwana jest za pomocą konkursów, „rozdania” lub zachętą marek
  • pochodzą z dwóch źródeł: „top downs” (influencerzy, dziennikarze, blogerzy itd.) oraz „bottom ups” (znajomi, przyjaciele i osoby o podobnych zaiternesowaniach wśród użytkowników)
  • recenzje dodawane są na prywatnych profilach i z prywatnych kont użytkowników za pomocą zdjęć, komentarzy czy recenzji
  • są autentyczne, ponieważ tworzone przez użytkowników internetu
  • pozwalają ocenić produkt/usługę w życiu codziennym, bez aranżowanych scenek
  • doceniają lojalnych użytkowników
  • powstają w myśl zasady „od ludzi dla ludzi”
  • zwiększają zasięg postów dotyczących Twojej marki, dzięki użyciu popularnych hashtagów
  • nie wymagają wielkich nakładów finansowych
  • tworzone przez firmy lub agencje reklamowe
  • motywacją jest wynagrodzenie za wykonaną kampanię marketingową lub realizację celów
  • pochodzą od copywriterów, grafików komputerowych
  • recenzje dodawane są na firmowych stronach internetowych, w magazynach oraz za pomocą sponsorowanych arytkułów
  • tworzone przez agencję pod kątem konkretnego użytkownika lub grupy użytkowników
  • sztucznie tworzone, również w sposób który zwiększa budowanie zasięgu strony
  • ocena jest tworzona w aranżowanych scenach lub wydarzeniach
  • korzysta jedynie z hashtagów które mają docierać do wybranej grupy użytkowników
  • wymagają nakładów finansowych, jednak nie zawsze duża kwota przeznaczona na promocję jest adekwatna do wyników
  • czytając je masz wrażenie reklamy, nie szczerej wypowiedzi

User Generated Content to sposób na tworzenie unikalnych, wartościowych treści za pomocą niewielkiego nakładu finansowego np. poprzez zorganizowanie rozdania lub wysyłkę „gratisów”. 

Treści tworzone przez użytkowników są autentyczne, zachęcają ludzi do opinii nie eksperta działającego na zlecenie firmy, ale zwykłej osoby która jest człowiekiem „takim samym jak my”

UGC pozwala też, na budowanie trwałych relacji z klientami ponieważ opinie bazują nie tylko na pozytywnych, ale również negatywnych odczuciach – a Twoja reakcja na ocenę może być najlepszą i najtańszą reklamą.

The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.

69-100 Słubice
(Poniedziałek - Piątek)
06:00 - 15:00