STDC – lejek sprzedażowy

See-Think-Do-Care (STDC) – to lejek sprzedażowy stworzony przez Avinasha Kaushika, w oparciu o realia digital marketingu.

Model ten zastąpił poprzedni, stosowany od 1989 roku – AIDA (Attention, Interest, Desire, Action).

Lejek sprzedażowy - od przyciągnięcia uwagi do lojalnego klienta.

SEE

Pierwsza część podróży – tutaj przyda się odpowiednio przygotowana reklama. Twoim zadaniem jest zwrócenie uwagi potencjalnego kupca na towary jakie oferujesz lub posiadaną markę.

Najczęściej używane narzędzia:

  • Stories na Facebooku oraz Instagramie
  • Neewsfeed’y
  • Reklama nastawiona na klikalność

Klient: nie zna Twojej marki, nie kojarzy produktów.

THINK

Tutaj trafiają klienci będący bliżej zakupu, kojarzą produkty lub markę co nie oznacza, że czują potrzebę kupna. Celem w tym etapie jest podsunięcie produktów “pod nos” oraz wzbudzenie potrzeby uzyskania informacji.

Najczęściej używane narzędzia:

  • nakierowanie klienta na dodanie potencjalnego zakupu do koszyka
  • newsletter
  • relacje w social media
  • reklama dostosowana do sprecyzowanej grupy odbiorców
  •  pomiar ruchu na stronie, Customer Journey, UX
Klient: Kojarzy Twój produkt lub markę.

DO

Kluczowa, jak nie najbardziej istotna część modelu. Tutaj następuje proces decyzyjny (zbieranie informacji, poszukiwanie promocji, porównywanie cen). Twoje zadanie – przekonaj klienta, że to Ty jesteś najlepszym wyborem.

Najczęściej używane narzędzia:

  • uwydatnienie atutów
  • przedstawienie korzyści: darmowa wysyłka/zwrot, kod rabatowy, wyprzedaż lub promocja
  • remarketing
  • ograniczenie grupy odbiorców w reklamach (tylko zainteresowane osoby)

    Klient: analizuje różne propozycje, szuka najlepszej oferty.

CARE

Ostatnia część podróży w lejku Twojego klienta. Wybór został dokonany – oczywiście na Twoją korzyść, ale nie możesz pozostawić klienta samego.

Powinien wrócić do Ciebie, a Ty musisz mu pokazać że o nim pamiętasz. O jego wyborach, upodobaniach czy wymienionej korespondencji.

Najczęściej używane narzędzia:

  • newsletter 
  • remarketing (uważaj aby, nie “przebodźcować” klienta zbyt częstym wyświetlaniem)
  • reklama w oparciu o bazę klientów
  • posty w social media (newsfeed oraz relacje)
  • badanie opinii
Klient: zakupił Twój towar, buduje własne zdanie o Tobie.

Zadbaj o kontrahenta - potencjalnego, nowego lub stałego.

Zadowolony klient to najlepsza i najtańsza reklama!

The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.

69-100 Słubice
(Poniedziałek - Piątek)
06:00 - 15:00