Społeczna odpowiedzialność biznesu to strategia zarządzania, zgodnie z którą firmy w swoich działaniach dobrowolnie biorą pod uwagę interesy społeczne, środowisko oraz relacje np. z pracownikami.
W praktyce oznacza to inwestowanie w ekologię, pracowników oraz relację ze wszystkimi podmiotami, z którymi wymieniają informację.
e-commerce
stawia na ekologię
Raport “Odpowiedzialny e-commerce, raport E-Izby 2021” wynika, że najwięcej uwagi w tych działaniach sprzedawcy internetowi poświęcają ekologii.
Prawie połowa (47%) e-biznesów stawia na wdrażanie technologii przyjaznych środowisku oraz cele środowiskowe w zakresie redukcji zużycia energii, wody, odpadów opakowaniowych.
Te działania są najbardziej widoczne oraz bardzo szybko w mierzalny sposób pozwalają dostrzec działania proekologiczne.
Główne korzyści wprowadzenia CSR jakie przedstawiają przedsiębiorcy to:
69% – korzyści wizerunkowe
63% – korzyści ekonomiczne
59% – korzyści środowiskowe
53% – korzyści dla pracowników
43% – korzyści otoczenia społecznego
Większość przedsiębiorców wprowadza rozwiązania – również te ekologiczne dla korzyści i w pogoni za trendami.
The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.