Social Selling – to proces budowania relacji z klientem jako części procesu sprzedażowego. Aktualnie do tworzenia takiej relacji wykorzystywane są popularne aplikacje społecznościowe takie jak – Facebook, Instagram, TikTok czy inne miejsca w sieci służące do wymiany poglądów oraz udostępniania treści.
Jak działa SOCIAL SELLING?
Sprzedaż społecznościowa jest często mylona z marketingiem społecznościowym, dlatego wyjaśnijmy jedną zasadniczą kwestię:
Social Selling zajmują się specjaliści od sprzedaży, nie spece od marketingu. Taki rodzaj sprzedaży jest również wyjątkowy ponieważ koncentruję się na relacji B2C w podejściu ja – klient, a nie w sposób używany w reklamie ja – docelowa grupa odbiorców.
Pokazując kontrahentowi, że jest wyjątkowy dla Ciebie budujesz trwałą relację zyskując klienta lojalnego.
źródło: wikipedia.org
Według raportu “Technologie i marketing w e-commerce – wyzwania i trendy 2021″, stworzonego na zlecenie Grupy K2, z tak skutecznego i trwałego kanału sprzedaży korzysta aktualnie jedynie 57% sklepów.
Tylko ponad połowa sprzedawców korzysta z potencjału jaki tworzy trwała relacja z klientem, a pozostałe 32% z nich w najbliższej przyszłości zamierza używać tego typu dystrybucji.
Jakie korzyści odnoszą sprzedawcy korzystając z Social Selling?
1. Skrócony czas kontaktu z klientem. 2. Lepsze relacje i zaangażowanie klientów. 3. Zwiększona konwersja. 4. Możliwość budowania relacji opartych na zaufaniu.
NASZA RADA:
Wyjdź do swojego klienta, bądź tam gdzie przebywa najczęściej w wolnym czasie - używaj mediów społecznościowych do sprzedaży siebie i swoich usług!
The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.