Social Media – niedoceniany kanał sprzedaży

Social Selling – to proces budowania relacji z klientem jako części procesu sprzedażowego. Aktualnie do tworzenia takiej relacji wykorzystywane są popularne aplikacje społecznościowe takie jak – Facebook, Instagram, TikTok czy inne miejsca w sieci służące do wymiany poglądów oraz udostępniania treści.

Jak działa SOCIAL SELLING?

Sprzedaż społecznościowa jest często mylona z marketingiem społecznościowym,
dlatego wyjaśnijmy jedną zasadniczą kwestię:

Social Selling zajmują się specjaliści od sprzedaży, nie spece od marketingu. Taki rodzaj sprzedaży jest również wyjątkowy ponieważ koncentruję się na relacji B2C w podejściu ja – klient,
 a nie w sposób używany w reklamie ja – docelowa grupa odbiorców.

Pokazując kontrahentowi, że jest wyjątkowy
dla Ciebie  budujesz trwałą relację zyskując klienta lojalnego.

źródło: wikipedia.org

Według raportu “Technologie i marketing
w e-commerce – wyzwania i trendy 2021″
,
stworzonego na zlecenie Grupy K2,
z tak skutecznego i trwałego kanału sprzedaży korzysta aktualnie jedynie 57% sklepów.

Tylko ponad połowa sprzedawców korzysta
z potencjału jaki tworzy trwała relacja z klientem,
a pozostałe 32% z nich w najbliższej przyszłości zamierza używać tego typu dystrybucji.

Jakie korzyści odnoszą sprzedawcy korzystając z Social Selling?

1. Skrócony czas kontaktu z klientem.
2. Lepsze relacje i zaangażowanie klientów.
3. Zwiększona konwersja.
4. Możliwość budowania relacji opartych na zaufaniu.


NASZA RADA:

Wyjdź do swojego klienta, bądź tam gdzie przebywa najczęściej w wolnym czasie - używaj mediów społecznościowych do sprzedaży siebie i swoich usług!

Lider branży fulfillment w Polsce, oferujący najlepsze rozwiązania dla e-commerce.

69-100 Słubice
(Poniedziałek - Piątek)
06:00 - 15:00