Posiadanie świetnego zespołu odpowiedzialnego za social media może nie tylko zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki, ale również sprzedaż.
SMARKETING to proces polegający na integracji procesów sprzedażowych i marketingowych firmy. Wspólnym ich celem jest zwiększenie przychodów.
W jaki sposób wprowadzić SMARKETING w Twoim e-commerce?
1. Ustal strategię.
To pierwszy i najważniejszy krok w tym procesie. Content umieszczany w mediach społecznościowych musi korelować z tym co aktualnie chcesz sprzedać lub wypromować, a dział sprzedaży powinien przygotować odpowiednią ofertę dla klientów.
Prowadząc np. sklep z artykułami szkolnymi skupisz się na tym, aby na swoim Instagramie/Facebook’u przypomnieć rodzicom i dzieciom o potrzebie kupna Twoich produktów – jednocześnie zaopatrując sklep w towar jaki został zaprezentowany w sieci.
Oczywiście możesz też działać w drugą stronę i wypromować produkt który zalega Tobie w magazynie – promocja, śmieszny mem? Wszystko zależy od Ciebie.
2. Stale konsultuj pomysły i działania.
Przykład 1: Post z produktem osiągnął ogromną liczbę reakcji oraz wyświetleń, a sprzedałeś jedynie kilka sztuk towaru.
Powód? Grafika jest atrakcyjna dla oka, użyłeś popularnych hashtag’ów, jednak post nie zachęca bezpośrednio do zakupu.
Przykład 2: Wprowadzasz promocję na swój najpopularniejszy artykuł, notujesz wzrosty i pozytywne opinie w internecie – jednak nie widać tego w liczbie “serduszek” czy wzroście obserwujących.
Co się stało? Marketingowcy zapomnieli wspomnieć o “bestsellerze” w sieci, a na Twojej stronie brakuje odnośników do firmowych Social Mediów.
W obu sytuacjach odnieśliśmy sukces – jednak tylko dla jednego z zespołów. Zabrakło wspólnego planu działania i skorzystania z sukcesu, pomysłów i przeznaczonych środków.
3. Raportuj i kontroluj postępy.
Włożone w osiągnięcie celu – pieniądze, wysiłek oraz czas muszą być mierzalne i odzwierciedlać Twoje poczynania. Regularne monitorowanie wyświetleń, stanów magazynowych, ilości zamówień oraz poczynań konkurencji pozwalają dynamicznie reagować na zmiany zachodzące w e-commerce.
Wprowadzona promocja nie działa? Śledząc jej przebieg wyjaśnisz czy to kwestia zwiększenia nakładu finansowego na promocję, nietrafiona forma treści lub błędnie wybrany kanał sprzedaży.
The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.