SMARKETING = sprzedaż + marketing

Posiadanie świetnego zespołu odpowiedzialnego za social media może nie tylko zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki, ale również sprzedaż.

SMARKETING to proces polegający na integracji procesów sprzedażowych i marketingowych firmy. Wspólnym ich celem jest zwiększenie przychodów.

W jaki sposób wprowadzić SMARKETING w Twoim e-commerce?

1. Ustal strategię.

To pierwszy i najważniejszy krok w tym procesie. Content umieszczany w mediach społecznościowych musi korelować z tym co aktualnie chcesz sprzedać lub wypromować, a dział sprzedaży powinien przygotować odpowiednią ofertę dla klientów.

Prowadząc np. sklep z artykułami szkolnymi skupisz się na tym, aby na swoim Instagramie/Facebook’u przypomnieć rodzicom i dzieciom o potrzebie kupna Twoich produktów – jednocześnie zaopatrując sklep w towar jaki został zaprezentowany w sieci.

Oczywiście możesz też działać w drugą stronę i wypromować produkt który zalega Tobie w magazynie – promocja, śmieszny mem? Wszystko zależy od Ciebie.

2. Stale konsultuj pomysły i działania.

Przykład 1:
Post z produktem osiągnął ogromną liczbę reakcji oraz wyświetleń, a sprzedałeś jedynie kilka sztuk towaru.

Powód?
Grafika jest atrakcyjna dla oka, użyłeś popularnych hashtag’ów, jednak post nie zachęca bezpośrednio do zakupu.

Przykład 2:
Wprowadzasz promocję na swój najpopularniejszy artykuł, notujesz wzrosty i pozytywne opinie w internecie – jednak nie widać tego w liczbie “serduszek” czy wzroście obserwujących.

Co się stało?
Marketingowcy zapomnieli wspomnieć o “bestsellerze” w sieci, a na Twojej stronie brakuje odnośników do firmowych Social Mediów. 

W obu sytuacjach odnieśliśmy sukces – jednak tylko dla jednego z zespołów. Zabrakło wspólnego planu działania i skorzystania z sukcesu, pomysłów i przeznaczonych środków.

3. Raportuj i kontroluj postępy.

Włożone w osiągnięcie celu – pieniądze, wysiłek oraz czas muszą być mierzalne i odzwierciedlać Twoje poczynania. Regularne monitorowanie wyświetleń, stanów magazynowych, ilości zamówień oraz poczynań konkurencji pozwalają dynamicznie reagować na zmiany zachodzące w e-commerce.

Wprowadzona promocja nie działa? Śledząc jej przebieg wyjaśnisz czy to kwestia zwiększenia nakładu finansowego na promocję, nietrafiona forma treści lub błędnie wybrany kanał sprzedaży.

wpChatIcon