Reklamacje przesyłek kurierskich

Ilość przesyłek kurierskich operowanych przez dostawców usług wzrosła w poprzednich latach o prawie połowę, taki skok w wolumenie generuje nie tylko zyski, ale również problemy z którymi spotykamy się jako sprzedawcy, kupujący czy operatorzy logistyczni.

Jaki jest najczęstszy powód reklamacji?

Wg. raportu “o stanie rynku pocztowego w 2020 roku” stworzonego przez UKE, najczęstszym powodem złożenia reklamacji jest opóźnienie w stosunku do gwarantowanego terminu dostawy – 44,3%, co ważne ponad połowa ze składanych z tego powodu zgłoszeń została odrzucona. 

Pozostałe przyczyny składania skarg dotyczących świadczonych usług:

  • uszkodzenie przesyłki – 18,5%
  • utrata przesyłki – 17,4%
  • inne – 14,8%
  • ubytek zawartości przesyłki – 2,6 %
  • zwrot przesyłki z uwagi na nieprawidłowo wskazany powód – 2%
  • nieprawidłowe wypełnienie potwierdzenia odbioru – 0,3%
  • zwrócenie przesyłki niezgodnie z terminem – 0,1%

Patrząc na współczynnik odrzucanych reklamacji który wynosi ponad 67% , warto sobie zadać pytanie z jakiego powodu przewoźnicy odrzucają tak duży odsetek zażaleń.

Główne powody odmowy to:

  1. Wymiary oraz waga – nie zgodne z deklarowanymi lub przekraczające standardowe parametry.
  2. Zawartość przesyłki – zawierająca towary niedozwolone lub nie określone w opisie zawartości.
  3. Słaba jakość – opakowania lub wypełniacza, które miało zabezpieczyć zawartość.
  4. Błędny lub niepełny adres odbiorcy.
  5. Czynniki niezależne – np. pogoda, sytuacje losowe np. wypadek komunikacyjny.
  6. Brak dokumentacji potwierdzającej zgłoszenie reklamacji czy utraconej zawartości.
NASZA RADA:

Wysyłaj za pomocą sprawdzonych przewoźników, do pakowania używaj trwałych materiałów spełniających normy kurierskie, określaj poprawnie zawartość przesyłki lub skorzystaj z naszej usługi fulfillment i nie martw się o swoje przesyłki.

Lider branży fulfillment w Polsce, oferujący najlepsze rozwiązania dla e-commerce.

69-100 Słubice
(Poniedziałek - Piątek)
06:00 - 15:00