Ilość przesyłek kurierskich operowanych przez dostawców usług wzrosła w poprzednich latach o prawie połowę, taki skok w wolumenie generuje nie tylko zyski, ale również problemy z którymi spotykamy się jako sprzedawcy, kupujący czy operatorzy logistyczni.
Jaki jest najczęstszy powód reklamacji?
Wg. raportu “o stanie rynku pocztowego w 2020 roku” stworzonego przez UKE, najczęstszym powodem złożenia reklamacji jest opóźnienie w stosunku do gwarantowanego terminu dostawy – 44,3%, co ważne ponad połowa ze składanych z tego powodu zgłoszeń została odrzucona.
Pozostałe przyczyny składania skarg dotyczących świadczonych usług:
uszkodzenie przesyłki – 18,5%
utrata przesyłki – 17,4%
inne – 14,8%
ubytek zawartości przesyłki – 2,6 %
zwrot przesyłki z uwagi na nieprawidłowo wskazany powód – 2%
Patrząc na współczynnik odrzucanych reklamacji który wynosi ponad 67% , warto sobie zadać pytanie z jakiego powodu przewoźnicy odrzucają tak duży odsetek zażaleń.
Główne powody odmowy to:
Wymiary oraz waga – nie zgodne z deklarowanymi lub przekraczające standardowe parametry.
Zawartość przesyłki – zawierająca towary niedozwolone lub nie określone w opisie zawartości.
Słaba jakość – opakowania lub wypełniacza, które miało zabezpieczyć zawartość.
Błędny lub niepełny adres odbiorcy.
Czynniki niezależne – np. pogoda, sytuacje losowe np. wypadek komunikacyjny.
Brak dokumentacji potwierdzającej zgłoszenie reklamacji czy utraconej zawartości.
NASZA RADA:
Wysyłaj za pomocą sprawdzonych przewoźników, do pakowania używaj trwałych materiałów spełniających normy kurierskie, określaj poprawnie zawartość przesyłki lub skorzystaj z naszej usługi fulfillment i nie martw się o swoje przesyłki.
The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.