Blog 6 października 2021 Motywacja do zakupu. Co na nią wpływa? Przewagą sprzedawców internetowych jest dostępność – do sklepu, towarówi asortymentu. Rozwój technologii, kolejne lockdowny, zamykanie sklepów stacjonarnych czy zwyczajnie chęć wygody – to zachowania jakie przejawiają klienci.Kierunek w jakim podąża e-commerce to już nie tylko oferta lepszej ceny,to kompleksowe wyjście z gotową ofertą do klienta. 7 powodów motywujących internautów do zakupów przez internet:dostępność przez całą dobę – 76%brak konieczności jechania do sklepu – 73%nieograniczony czas wyboru, możliwość przeglądania bez ograniczeń czasowych – 67%atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach stacjonarnych – 65%możliwość zrobienia zakupów w trakcie zamknięcia sklepów stacjonarnych (lockdown) – 62% łatwość porównywania ofert – 61%większy asortyment niż w sklepie stacjonarnym – 59% żródło: E-commerce w Polsce 2021; Izba Gospodarki Elektronicznej Dostępność i wygoda to najlepsze motywatory klienta.