MARTECH – marketing technologiczny

Pamiętasz takie powiedzenie – “trochę technologii i człowiek się gubi”?

W dzisiejszych realiach bez odpowiedniego wykorzystania nowoczesnych urządzeń, nowinek i systemów nie bylibyśmy w stanie normalnie funkcjonować w pracy i życiu codziennym.

Martech (marketing technologiczny) – termin określający oprogramowanie i narzędzia technologiczne, które marketerzy wykorzystują do planowania, wykonywania i mierzenia kampanii marketingowych.

Do czego służy MARTECH?

Głownym celem marketingu technologicznego jest automatyzacja lub usprawnienie procesów marketingowych, zbierania i analizowania danych oraz dostarczania różnych sposobów dotarcia i zachęcenia grupy docelowej do reakcji.

Najważniejsze rodzaje martech to:
1. Reklama
2. Analityka
3. Zarządzanie zawartością
4. CMR
5. Media społecznościowe

1. Reklama – zapewnia dostęp do odbiorców, którzy bez jej użycia byliby poza zasięgiem informacji o Twojej firmie. Najbardziej znane przykłady to GoogleAds czy remarketing w mediach społecznościowych.

2. Analityka – to fundament martech. Cała analityka może opierać się o jeden produkt lub być jedną z funkcjonalności innego systemu. Analiza danych z różnych źródeł pomaga zrozumieć mechanizmy jakimi kierują się odbiorcy i dobierać odpowiednie treści lub formy przekazu.

3. Zarządzanie zawartością cyfrową – dostęp do treści, zdjęć oraz materiałów promocyjnych jest bardzo ważny w e-commerce. Uruchomienie kampanii reklamowej lub produktowej, jako reakcji na wydarzenia lub trendy to często jeden z ważniejszych kanałów sprzedaży, szczególnie dla mniejszych e-sklepów.

4.  CRM – zarządzanie relacjami z klientami; skutecznie wprowadzony do firmy pozwala utrzymać obecnych klientów, obserwować ich zachowania i reagować na potrzeby. Bazując na obecnych, wiesz co możesz zaproponować swoim przyszłym kontrahentom.

5. Media społecznościowe – prowadzenie social mediów w wielu aplikacjach może być męczące. Na szczęście istnieją rozwiązania które pozwalają nie tylko publikować posty na różnych platformach jednocześnie, ale również zarządzać nimi i obserwować reakcję odbiorców.

NASZA RADA:

Wykorzystaj technologię dla skutecznego marketingu - zmniejszysz koszty, czas oraz pracę.

Lider branży fulfillment w Polsce, oferujący najlepsze rozwiązania dla e-commerce.

69-100 Słubice
(Poniedziałek - Piątek)
06:00 - 15:00