1. Reklama – zapewnia dostęp do odbiorców, którzy bez jej użycia byliby poza zasięgiem informacji o Twojej firmie. Najbardziej znane przykłady to GoogleAds czy remarketing w mediach społecznościowych.
2. Analityka – to fundament martech. Cała analityka może opierać się o jeden produkt lub być jedną z funkcjonalności innego systemu. Analiza danych z różnych źródeł pomaga zrozumieć mechanizmy jakimi kierują się odbiorcy i dobierać odpowiednie treści lub formy przekazu.
3. Zarządzanie zawartością cyfrową – dostęp do treści, zdjęć oraz materiałów promocyjnych jest bardzo ważny w e-commerce. Uruchomienie kampanii reklamowej lub produktowej, jako reakcji na wydarzenia lub trendy to często jeden z ważniejszych kanałów sprzedaży, szczególnie dla mniejszych e-sklepów.
4. CRM – zarządzanie relacjami z klientami; skutecznie wprowadzony do firmy pozwala utrzymać obecnych klientów, obserwować ich zachowania i reagować na potrzeby. Bazując na obecnych, wiesz co możesz zaproponować swoim przyszłym kontrahentom.
5. Media społecznościowe – prowadzenie social mediów w wielu aplikacjach może być męczące. Na szczęście istnieją rozwiązania które pozwalają nie tylko publikować posty na różnych platformach jednocześnie, ale również zarządzać nimi i obserwować reakcję odbiorców.