Jak komunikować się z e-klientem?

Najlepsze sposoby komunikacji w e-coommerce

Klienci kupujący online oczekują komunikacji na najwyższym poziomie.

W jaki sposób sprzedawcy mogą odpowiedzieć na potrzeby klientów?

“Zawsze tam gdzie Ty…” – motto najlepszych  sprzedawców.

Odpowiednia forma obsługi klienta to najważniejsze z narzędzi sprawnie funkcjonującego Customer Service. Potrzeba kontaktu ze strony nabywcy musi być zaspokojona w sposób łatwy i dostępny dla wielu, a dobranie odpowiedniej ścieżki kontaktu pomoże klientowi podjąć decyzję w sprawie wyboru sklepu. 

Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę sklepów, jest to jeden ze sposobów który wyróżni Ciebie na tle konkurencji i pozwoli zbudować zaufanie w stosunku do Twojej firmy.

Najlepsze kanały komunikacji wg. klientów:

  • 43% e-mail
  • 35% Messenger
  • 21% telefonicznie
  • 18% chat na stronie internetowej e-sklepu
  • 18% formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej
  • 18% SMS-owo
  • 14% widget na stronie internetowej

W praktyce oznacza to, że konsumenci chcą najczęściej kontaktować się za pomocą poczty elektronicznej oraz mediów społecznościowych, ponieważ to tam spędzamy najwięcej czasu pracując lub odpoczywając.

Korzystając z Messengera warto pomyśleć o skorzystaniu z Chatbotów, które automatyzują proces komunikacji, odpowiadają na najczęściej zadawane pytania oraz skracają czas na drodze pytanie-odpowiedź.

żródło: Odpowiedzialny E-commerce 2021; Raport e-izby 2021

The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.

69-100 Słubice
(Poniedziałek - Piątek)
06:00 - 15:00
wpChatIcon