Klienci kupujący online oczekują komunikacji na najwyższym poziomie.
W jaki sposób sprzedawcy mogą odpowiedzieć na potrzeby klientów?
“Zawsze tam gdzie Ty…” – motto najlepszych sprzedawców.
Odpowiednia forma obsługi klienta to najważniejsze z narzędzi sprawnie funkcjonującego Customer Service. Potrzeba kontaktu ze strony nabywcy musi być zaspokojona w sposób łatwy i dostępny dla wielu, a dobranie odpowiedniej ścieżki kontaktu pomoże klientowi podjąć decyzję w sprawie wyboru sklepu.
Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę sklepów, jest to jeden ze sposobów który wyróżni Ciebie na tle konkurencji i pozwoli zbudować zaufanie w stosunku do Twojej firmy.
Najlepsze kanały komunikacji wg. klientów:
43% e-mail
35% Messenger
21% telefonicznie
18% chat na stronie internetowej e-sklepu
18% formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej
18% SMS-owo
14% widget na stronie internetowej
W praktyce oznacza to, że konsumenci chcą najczęściej kontaktować się za pomocą poczty elektronicznej oraz mediów społecznościowych, ponieważ to tam spędzamy najwięcej czasu pracując lub odpoczywając.
Korzystając z Messengera warto pomyśleć o skorzystaniu z Chatbotów, które automatyzują proces komunikacji, odpowiadają na najczęściej zadawane pytania oraz skracają czas na drodze pytanie-odpowiedź.