Klienci nie są skłonni do dopłat.

Dla e-commerce największą “piętą Achillesową” w sferze eco friendly pozostają opakowania.  Kto ponosi większą odpowiedzialność za taki stan i czy tylko jest nim sprzedawca?

Ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?

Sposób pakowania oraz wypełnienia kartonu ma wpływ na koszty realizacji zamówienia. Niestety eko, oznacza najczęściej wzrost ceny, a ten wzrost jest ze sprzedawcy przerzucany na klienta.

Jak wynika z raportu Green Generation, Wspólnie na Rzecz Ziemi 2021, klienci są mniej skłonni niż w poprzednim roku płacić dodatkowo za przyjazne dla środowiska opakowanie. Szczególnie widoczny jest spadek wśród kupujących za pomocą urządzeń mobilnych. Spadek o 30% wśród tej grupy może dawać wiele do myślenia.

Koszty jakie klienci mogliby ponieść dodatkowo z tytułu ekologicznego opakowania to 1-2 zł  (ok. 40% badanych), drugi biegun reprezentują kwoty powyżej 20 zł (niewiele ponad 2% respondentów) – pokazuje to niezbyt wielką przychylność do przeznaczenia wysokich kwot na tą składową zamówienia. 

Co ważne w porównaniu z rokiem poprzednim konsumenci są mniej przychylni nakładaniem na sprzedawców obowiązku dodatkowej opłaty za wypełniacze w opakowaniach (spadek o 10%).

Jaki jest powód spadku “eko-przychylności” w stosunku do kosztów pakowania? Koronawirus, inflacja, niepewna sytuacja zawodowa – wszystko to sprawia że klienci wydawać chcą mniej. W sytuacji gdy w trakcie zakupów mogą zaoszczędzić, są w stanie przedłożyć swój portfel ponad eko-opakowanie.

Nasza rada

Korzystaj tylko z ekologicznych opakowań – ten standard będzie obowiązywał już wkrótce u wszystkich przewoźników.

Lider branży fulfillment w Polsce, oferujący najlepsze rozwiązania dla e-commerce.

69-100 Słubice
(Poniedziałek - Piątek)
06:00 - 15:00