Bracketing – to trend zakupowy polegający na zamawianiu kilku takich samych elementów garderoby w różnych rozmiarach/kolorach/formach w celu przymierzenia/przetestowania ich w miejscu zamieszkania, zamiast w sklepie stacjonarnym.
Bracketing - świadome zakupy w nadmiernej ilości.
Koronawirus, lock-down czy praca zdalna – wymusiły na konsumentach zmianę nawyków w kierunku zakupów. Kupujemy więcej i częściej w sieci, a co za tym idzie poznajemy również nowe marki oraz sklepy.
W jaki sposób mamy sprawdzić czy dane towary odpowiadają nam pod względem jakości, koloru oraz innych czynników które wpływają na nasze decyzje – musimy je zamówić!
W roku 2020 ilość zwrotów wzrosła z poziomu 48% (2019) do 62% – co spowodowało zwiększony wolumen przesyłek przetwarzanych przez przewoźników.
E-commerce spotkał się z jedną z największych ilości rejestrowanych zwrotów w przeciągu ostatnich lat. Najwięksi gracze na rynku zrobili to świadomie, dając możliwość poznania swoich towarów – w zamian oferując bezpłatne przesyłki zwrotne.