konfekcjonowanie towaru

Konfekcjonowanie towaru - co to znaczy, kiedy opłaca się je zlecić zewnętrznej firmie?

„Nie oceniaj książki po okładce” – to przysłowie, które nie obowiązuje w stosunku do e-commerce. Od strony internetowej, aż po wysyłkę – wszystko musi zachęcać i przyciągać kupującego do zapoznania się z Twoją firmą oraz Twoimi produktami. W czasach masowego przetwarzania przesyłek przez przewoźników, zwiększających się wolumenów, karton, w jaki zapakowany jest towar nie tylko musi przyciągać wyglądem, ale również być odpowiednio zabezpieczony czy spełniać wymagania kuriera.

Konfekcjonowanie towaru - co to znaczy?

Odpowiedni rodzaj i sposób pakowania potrafi nie tylko ochronić towar jaki znajduje się w środku, ale również przyciągać wzrok klienta. Na obu tych celach skupia się konfekcjonowanie.

Konfekcjonowanie – definicja

Konfekcjonowanie to pakowanie i przygotowanie asortymentu do sprzedaży lub wysyłki. W czynnościach należących do tego procesu możemy ująć etykietowanie, nanoszenie oznaczeń, dodawanie materiałów reklamowych lub przepakowanie do innego rodzaju opakowania.

Jakie czynności wchodzą w skład konfekcjonowania towarów?

  • Oznaczanie opakowań za pomocą kodu kreskowego oraz innych oznaczeń
  • Umieszczanie dodatkowych informacji za pomocą etykiet (tłumaczenia na dany język, tabeli wartości odżywczych, parametrów)
  • Przepakowywanie do opakowań reklamowych
  • Insertowanie – dodawanie gratisów/próbników lub materiałów reklamowych
  • Pakowanie za pomocą maszyn

Kto odpowiada za konfekcjonowanie produktów?

Osobą odpowiedzialną za pakowanie towaru w oparciu o wytyczne odnoszące się do konfekcjonowania jest konfekcjoner. Do jego obowiązków należy konfekcjonowanie, etykietowanie, umieszczanie gotowych produktów w opakowaniach zbiorczych lub na paletach, przepakowywanie czy obsługa maszyn przeznaczonych do konfekcji.

Czy warto zlecić outsourcing konfekcjonowania?

Przekazanie usług logistycznych w ręce zewnętrznego operatora ma stanowić formę odciążenia Twojej firmy pod kątem wykonywanych czynności oraz finansów. Outsourcing usługi konfekcjonowania może być dla Ciebie szansą do zwiększenia Twoich możliwości wysyłkowych, zadowolenia klienta oraz bezbłędnej realizacji – wszystko to zależy od doświadczenia Twojego partnera.

Zdjęcie z Twoich barków obowiązków związanych z odpowiednim przepakowaniem czy przygotowaniem produktów pozwoli skupić się na innych obszarach działalności w Twoim biznesie. Możesz poświęcić więcej czasu klientom oraz zapoznać się z ich opiniami, przekazując np. uwagi dotyczące opakowania czy śledzić ich reakcje w mediach społecznościowych w trakcie otwierania przesyłek jakie otrzymali od Ciebie (unboxing).

Jakie są zalety korzystania z usług konfekcjonowania towarów?

Jak wspomnieliśmy wyżej zaletami jest odciążenie finansowe oraz operacyjne, a dokładnie:

  1. Mniejszy koszt realizacji zamówienia w porównaniu do własnego magazynu (koszt pracownika rozkładany jest na wielu klientów);
  2. Nie potrzebujesz zatrudniać konfekcjonerów;
  3. Nie potrzebujesz pomieszczenia/budynku potrzebnego do realizacji zamówień;
  4. Możliwość skorzystania z atrakcyjnych cen wysyłki kurierskiej jakie oferuję firma świadcząca outsourcing;
  5. Praktycznie bezbłędna realizacja zamówień – w przypadku doświadczonego partnera;
  6. Skrócenie czasu realizacji zamówienia oraz zwiększenie możliwości operacyjnych;
  7. Jakość realizacji zamówienia na najwyższym poziomie;
  8. Odpowiednie zabezpieczenie zawartości;
  9. Korzystanie ze standardowych operacji magazynowych lub możliwość ich dostosowania do Twoich potrzeb;
  10. Większa kontrola nad procesami związanymi z konfekcjonowaniem oraz zużyciem materiałów do pakowania;
  11. Wypełnianie standardów przewoźników lub marketplace – etykietowanie i oznaczanie opakowań.

Ile kosztuje konfekcjonowanie towaru?

W przypadku standardowego konfekcjonowania, w którym występuję jedynie umieszczenie towaru w opakowaniu z użyciem wypełniacza koszt będzie opierał się jedynie na kwocie za umieszczenie produktu w „kartoniku” oraz użytych materiałach do pakowania. Koszt za umieszczenie towaru w opakowaniu będzie uzależniony od jego ilości w zamówieniu i wagi. Dlaczego? Po pierwsze w przypadku ciężkich towarów konieczne może być użycie specjalistycznego sprzętu, po drugie duża ilość sztuk w zamówieniu wydłuża czas realizacji zamówienia – co przekłada się pośrednio na możliwości operacyjne centrum logistycznego.

Osobnym przykładem jest spersonalizowana realizacja zamówienia – tutaj musi zostać opracowana osobna ścieżka konfekcjonowania w oparciu o Twoje wytyczne: sposób pakowania, rodzaj używanych kartonów (również Twoich) czy np. rodzaj dodawanych próbek/gratisów. Z racji postępowania odbiegającego od standardowych procesów magazynowych koszt takiej realizacji oraz czas wykonania będzie większy.

To od Ciebie będzie zależał sposób realizacji usługi konfekcjonowania, a zewnętrzna firma zajmie się wybraną przez Ciebie metodą.

Wygląda to całkiem prosto, prawda?

Konfekcjonujemy dla e-commerce

SPRAWDŹ NAS!

3 Comments

Comments are closed.

The leader of the fulfillment industry in Poland, offering the best solutions for e-commerce.

69-100 Słubice
(Poniedziałek - Piątek)
06:00 - 15:00